onsdag 19 februari 2014

Brodera mera ♥

Bild tidigare publicerad i Allas

Stora broderier är inget för mig,  men något litet som går fort att få färdigt är kul. Favoriten just nu är mitt mobilfodral med eget broderi i korstygn.
Mobilskal att brodera på finns bland annat hos Panduro, men jag har också sett hos Hemtex. När du väl har det i din hand är det bara att fram med nål och tråd. Jag letade inspiration i mammas gamla märkböcker och hittade massor med fina mönster. Håll utkik på loppis om du inte har en mamma med så fina saker i gömmorna.

Fortsatt fin onsdag ♥

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé! Har man pysslande tjejer (och en pysselmamma) så är ju det där en kul sysselsättning. Kul att du kikade in på nya bloggen, det känns nästan som när jag började blogga och någon hittade dit = ).

    Ha en bra dag!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskar Pip porslinet som skymtar här... :) Kram från Linda

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!