fredag 21 februari 2014

Lyckad loppislya / Hus & Hem Retro

Bild publicerad i Hus & Hem Retro nr 1 2014

Måste bara ge er en tjuvkik av denna läckra lya i centrala Kristianstad som fotograf Bodil Davidson och jag hade förmånen att få besöka. Bland stuckaturer i taket och blyinfattade fönster, har det unga paret inrett med det ena läckra loppisfyndet efter det andra. Hur charmigt som helst, tycker jag och blir särskilt nostalgisk över golvlampan vid sängen. Just en röd sådan, men i modell skrivbordslampa, hade jag i mitt rum som liten. Kurs heter den och lanserades av Ikea 1973.

Vill ni se mer av hur det kreativa paret inrett så finns tidningen ute i butik ännu. Rekommenderas!

Ha en härlig helg ♥

Här ska vår fina 18-åring firas ♥♥♥
Hjälp vad tiden går säger jag bara...

2 kommentarer:

  1. Vilket fint reportage! Du vet ju att jag älskar sånt där. Ser redan fram emot att stångas med dig bland fynden på loppisarna i sommar!

    Grattis till 18-åringen där hemma! Hoppas ni får en fin helg!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anna-Karin! Ha, ha jag tycker minsann att jag lagt av mig när det gäller loppisar.. : ) Tror fynden är dina framöver!

    Kram från grannbyn!

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!