onsdag 15 oktober 2014

Höstkrans ♥

Bild tidigare publicerad i Allas

Här planeras för fotografering av juljobb och hyacinter väntar på att slå ut. Men... om det inte vore för jobbet så tycker jag det är skönt att låta var tid ha sitt och verkligen försöka njuta av varje årstid.

Hösten är många gånger mycket vacker. Alla färger och allt fint material som finns där utanför dörren. Och julkransar i all ära, men en höstkrans är inte så dumt det heller.

Kransen på bilden har jag bundit runt en stomme av halm och först täckt med mjuk mossa. Sen har jag frossat i det jag hittat på skogspromenaden och i trädgården. Kastanjer, kottar, äpplen, ljung, hortensia, murgröna - allt blir fint. Det mesta håller du på plats med grön spoltråd, samma som du binder mossan med. Äpplen och kastanjer (som är mjuka till att börja med) fäster jag med bitar av grövre ståltråd. Stick in i mitt i och vik ut två små "ben". Sen är det bara att trycka på plats i halmstommen. Lycka till!
 
Höstkramar  ♥



1 kommentar:

  1. danke für die schönen bilder!!! einen schönen mittwoch wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!