torsdag 27 november 2014

Annorlunda adventsljusstake ♥

Bild publicerad i Allas

Snart dags att fira första advent ♥  Känns riktigt härligt att få lite ljus i det gråa mörker som november bjudit. Och för en gångs skull ser det faktiskt ut att kunna glimra i våra fönster i rätt tid i år. Inte illa om jag får säga det själv.

Vad det ska bli för adventsljusstake på köksbordet har jag dock inte riktigt funderat ut ännu. Ljusstaken med flaskor på bilden ovan gjorde jag i fjol. Lite knepigt var det att få ljusen att stå stadigt. Ska man göra något liknande kan jag rekommendera ljushållare som finns bland annat på Blomsterlandet.
 
Glad advent ♥


PS
I Allas nr 49, som finns i butik nu, finns ett mycket vackert och inspirerande juljobb i fin miljö, signerat duktiga trion Birgitta Nilsson, Camilla Gerdsland och Charlotte T Strömwall.
Snyggt jobbat tjejer, säger jag! 
Att det är nästan sommar utanför fönstret kan man inte ana. Kanske inte heller hur mycket prylar som behövs för att styla en miljö... Eller hur trött en modell kan bli. Är du nyfiken på att kika in bakom kulisserna så kolla här

4 kommentarer:

  1. danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller bestämt mig än, men jag gillar idén med glasflaskor.
    Såg att det är julmarknad i Norra Sandby i helgen och håller tummarna för att du är där som vanligt!
    Kram!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det julmarknad, kl 10-15, precis som vanligt. Men vi är inte med på samma vis... Fast kransar finns! Kommer du på förmiddagen står jag och bjuder på glögg : )
      Hoppas vi ses!
      Kram

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!