fredag 21 november 2014

Hyacinter ♥

Bild tidigare publicerad i Allas


Lite märkligt det där att det är samma sak som inträffar vid samma tid varje år. Just nu är min längtan efter hyacinter stor. Och just såhär skrev jag för nästan på dagen exakt ett år sedan.

Här har visserligen redan hunnit passera en och annan hyacint i huset då det gjorts en del juljobb, men det är nu jag vill ha den där ljuvliga doften på allvar. Himla tacksam blomma är det också. När all näring finns samlad i löken går det ju att göra lite som man vill. Ja, tummen upp för hyacinter. En av mina absoluta favoriter vintertid. Tomtarna kan jag faktiskt vara utan. Men ljus, stjärnor - och säsongens blommor - det är ett måste.

Njut din dag ♥


Jag hörde faktiskt att solen skulle kunna komma fram i morgon! Det var sannerligen ett tag sedan sist...

1 kommentar:

  1. danke für die inspirationen!!! einen schönen freitag wünscht angie

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!