tisdag 14 april 2015

DIY - måla bestick

Bild publicerad i Allas

Snart är det säsong för vårens alla festligheter - konfirmation, bröllop, student, dop... Hos oss vankas studentfest för vår August ♥
 
Vi hade tänkt satsa på plastbestick, men nu slår det mig att jag kanske ska tänka om och kika lite extra efter bestick vid nästa tur bland stadens secondhandbutiker. Med lite färg är det ju enkelt att piffa upp och få ett festligt inslag till dukningen.
 
Så gör du:
Diska besticken noga och låt torka, sen kan du gå loss med färgen. Jag har använt sprejfärg från Biltema (ca 60 kr burk) Måla tunt i flera lager för bästa resultat. För att få en markerad kant så använder du maskeringstejp. Annars är det bara att se till och undvika måla den del du stoppar i munnen.
Lycka till!
 
 
 
Förresten - ser ni att det hänt lite med layouten här på bloggen? Jag funderar fortfarande på några detaljer, men snart tror jag allt sitter. Lovar att återkomma om detta.
 
Allt gott till dig ♥
/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Vi gillar och apar efter. gärna! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra, det är precis så jag vill att det ska vara : )

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!