tisdag 7 april 2015

Pynta paket ♥

Bild publicerad i Amelia nr 7

Vilken härlig påskhelg det blev. Tror minsann att påsken är min favorit bland högtider, så enkel och kravlös.
Påskäggen är såklart öppnade - och nästan tomma (!).  Men några tips på personliga paket kan väl funka även såhär efter påsk, eller vad säger ni?
Till årets påskjobb för Amelia sprejmålade jag gamla påskägg - så tips nummer ett är att inte slänga äggen när påsken är över.
Drar du fram sprejfärgen redan nu så se om det inte finns något annan liten rolig detalj att måla. Här fick en liten höna jag hittade i barnens gamla leksakslåda också gyllene toner.
Men mitt bästa tips är ändå blommorna på paketet. Det är helt enkelt en ljusmanschett fyndad på loppis för någon enstaka krona. Håller i evighet och kan enkelt träs på snöret runt paketet. Återvinning när den är som bäst, tycker jag.


Önskar dig en finfin vecka ♥



7 kommentarer:

  1. Kram och ha en fin dag
    Ljuvlig bild!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint! Nu blir jag sugen på att nalla av Olofs hobbysprayfärger på direkten, hihi! Jag har faktiskt just gjort en beställning på lite egna sprayfärger: Rostspray och patineringsspray, för sommarens alla loppisfynd. Ska bli kul att testa! Får säkert anledning att återkomma om det.

    Må så gott i vårsolen! Helgvädret verkar bli toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ♥
      Alltså rostspray och patineringsspray låter verkligen spännande. Jag håller utkik på din blogg : )

      Ha en ljuvlig trädgårdshelg!
      Kram

      Radera
  3. Åh, så fint! Nu blir jag sugen på att nalla av Olofs hobbysprayfärger på direkten, hihi! Jag har faktiskt just gjort en beställning på lite egna sprayfärger: Rostspray och patineringsspray, för sommarens alla loppisfynd. Ska bli kul att testa! Får säkert anledning att återkomma om det.

    Må så gott i vårsolen! Helgvädret verkar bli toppen!

    SvaraRadera
  4. Ja och vilken helg det ska bli, sol och värme utlovas! : )

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!