torsdag 7 maj 2015

Tips studentbuffé

Bild publicerad i Allas nr 20
 
Hur klarar man skivan på studenternas stora dag? Ja, det funderar jag en del på just nu. Det är liksom en sak att fixa det på bild och en annan att få till en fantastisk fest i verkligheten.

När bilderna från studentbuffén som finns med i veckans Allas togs kämpade vi med halv storm. Till sist spände vi upp ett stort vindskydd i plast för att blommorna inte skulle åka av bordet... Puh ja! Allt ser man inte på bild vill jag lova.

Men det jag egentligen ville säga är att om ni vill ha tips på ett gäng suveräna recept så missa inte min kollega Marianne Liljenbergs fantastiska buffé i nämnda tidning. Finns ute en knapp vecka till.
Jag har provsmakat varenda rätt och det är makalöst gott. Ska jag nämna två favoriter så är det nog laxrullarna med sparris och Mariannes krämiga cheesecake med stenbitsrom. Mmmmm var vårt eniga omdöme när vi till sist tömde faten inomhus i tryggt skydd från vinden.

Här har vi inte kommit så mycket längre på checklistan än att studenten i fråga har en kostym som sitter som en smäck. Dessutom har vi som ska ordna detta party - bästa teamet - börjat dra upp riktlinjerna. Så med lite sol och glada vänner ska det nog gå bra när det väl är dags.


Kram till dig ♥


Tips! Fläderskumpan med jordgubbar - och hur du fixar drinkburkar med lock - finns såklart också med i tidningen.

5 kommentarer:

  1. Åh vad roligt att få ordna denna glädjedag till sitt stora barn! Det är en av alla dagar man verkligen minns, tycker jag.
    Lycka till!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din hälsning Ann! Ja, superkul ska det bli : )

      Ha det gott!
      Så kul att följa er flickor i Mellby : )
      Kram
      /Pernilla

      Radera
  2. Fin bricka med god dryck! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan : )
      Fortsatt fin helg till dig!
      /Pernilla

      Radera
  3. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!