torsdag 18 juni 2015

Bind din midsommarkrans - smart tips ♥

Bild publicerad i Allas

En krans i håret vill vi ha till midsommar, men visst är det svårt och få den att passa perfekt?

För att kunna reglera storleken brukar jag göra en ögla på den grova ståltråd jag använder som stomme. Sedan binder jag helt enkelt bukett efter bukett utmed stommen. Till att fästa blommorna använder jag en tunnare spoltråd (grön ståltråd på rulle - finns i blomsterbutik)
När jag är nästan klar fäster jag spoltråden och gör ytterligare en ögla i andra änden av den grova tråd som bildar stomme. Knyt ett vackert band i var och en av öglorna, sen är det bara att sätta kransen på huvudet och knyta ihop banden för exakt rätt passform.


Glad midsommar ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!