onsdag 1 juli 2015

I love loppis ♥

Bild publicerad i Allas nr 28
Nu längtar jag efter en riktig loppis. Ni vet en sådan på en idrottsplats där de klipper snöret på exakt klockslag och folk rusar in. Ja, just den biten är ju ganska jobbig. Faktiskt mycket bättre när de låter besökarna gå in och kika först. Men allt har sin charm. Och ingen sommar utan en riktig loppis!

Fast i ärlighetens namn har jag sett mig själv bli riktigt bekväm när det kommer till loppisbesök. Oftast prioriterar jag secondhandbutikerna där man i egen takt kan kolla runt och se om det blir något fynd. Samtidigt kan jag sakna den folkfest en loppis på landsbygden är. Ja, det får bli till att hålla utkik i sommar. Vi har rätt gott om fina loppisar i min trakt. Ni vet ju längre ut på landet, desto bättre fyndläge.

Själv håller jag alltid utkik efter fint porslin. Och en vacker fåtölj i just den stilen som på bilden vore inte heller fel. Eller så snubblar man över fyndet man inte ens visste att man ville ha!


Soliga hälsningar ♥

TIPS!
Mysiga miljöer med fina idéer om hur loppisfynden får nytt liv hittar du i veckans Allas, nr 28. Finns ute i butik från och med 2/7. Där har jag besökt en tjej, Marie, som verkligen har blick för det här med loppisfynd. Hennes lilla kolonistuga med tillhörande trädgård är en dröm. Missa inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!