torsdag 13 augusti 2015

Amelia Höst ♥

Bild publicerad i Amelia Höst
Fotografi på väggen från Love Warriors


Ljust och fräscht i all ära men nu längtar åtminstone jag efter lite färg. Närmare bestämt de dova, mjuka och lite murriga nyanser vi ser mer och mer av.
I Amelia Höst, som precis landat i tidningshyllan, fick jag förmånen att göra om två rum från vitt till en mörkare och mer ombonad stil.

De målade väggarna finns kvar här hemma och jag måste säga att jag trivs. Väggen på bilden ovan är målad i linoljefärg -  ett miljövänligt alternativ som ger fin lyster. Kulören heter Grågrön och kommer från Ottossons färg.
I köket - som förvandlades till sovrum i reportaget (ja, så är livet hemma hos en inredningsstylist) - målades en vägg mörkt grå. Den är min absoluta favorit. Se hela förvandlingen i tidningen. Där finns  alla färgkoder och mängder med tips som inte kostar skjortan.


                                                               Sol till dig ♥


TIPS!
Rama in utan att använda ramen på traditionellt vis. Med washitejp kan du enkelt byta bilder. Dessutom kan du testa att göra som vi och vända på ramen. Vi fann - till min lycka - en baksida med lite färgstänk och naturlig patina.

4 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut! Måste köpas��Hälsar Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad jag blir!
      Allt gott till dig Eva!

      Radera
  2. Superfint, som alltid när du är i farten!
    Amelia Höst ska inhandlas omgående:)

    Kram och fin helg!
    Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla du ♥
      Kram tillbaka!

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!