måndag 31 augusti 2015

Månadens lista Augusti ♥

I sista stund kommer här min månadslista för augusti.
 
BLOMMOR
 
Foto: Olof Abrahamsson

 
Det behöver inte alltid vara stora fång för att kännas fint. Just nu är jag så fascinerad av kronärtkockan.  Har odlat två plantor i varsin zinkhink denna sommar.  Den ena har slagit ut i full blom och lycklig är jag. Den andra ska jag njuta med smör innan den hinner blomma.
 
 
KAFFEKOPP
Bild från Antrophologie

Favoriten just nu bland min lilla samling kaffemuggar är den jag köpte på Antrophologie i London för ett par år sedan. En gul en med min begynnelsebokstav P är det jag njuter mitt kaffe ur i denna stund. Försöker samla en mugg här och där från de ställen jag besöker. Sen står jag vid min kökshylla och väljer favoritmugg varje morgon.


MAT


Foto: Olof Abrahamsson Bild tidigare publicerad i Allas

Säsongens mat är alltid den bästa och denna månad har vi haft lyckan att både få fiska och avnjuta svenska kräftor flera gånger om. Så gott!

Tips! Vill du göra något extra till dukningen så texta med penna på porslinet. För ett bestående resultat använder du porslinspenna. Annars funkar Granits vattenbaserade penna utmärkt

 
CITAT


´
Visst är det väl en härlig känsla när allt ska skördas.
Tänk att några jordiga morötter från trädgårdslandet kan göra en så lycklig. (Fast jag sår alldeles för tätt varje år och får gallra mycket - men även små späda primörer är goda)
Eller björnbären, som mognade sent i år men aldrig tycks ta slut. Jag plockar och plockar - och trivs där i de taggiga björnbärssnåren.
 
 
BOK 


 
Så sugen på att låta mig inspireras av Ida och hennes Homestories. Ska se till att klicka hem boken här med lite rabatt å det snaraste. 
Följer henne via bloggen på Femina, där ett och annat smakprov från boken visats, och vågar nog säga att detta är en bok att återkomma till.
Missa inte heller Idas finstämda instagramkonto; https://instagram.com/idamagntorn/
                                                             
 
  HEJDÅ augusti ♥


Inspirationen till listan kommer som vanligt från Tant Johanna som fått flera bloggare med på tåget. Kul! 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!