fredag 25 september 2015

Att jobba hemifrån - tips ♥

Bild publicerad i Hembesöket / Amelia


Det är här hemma vid köksbordet jag riggar upp mitt kontor de dagar jag väljer att jobba hemifrån. Jag har ett stort arbetsrum på vinden till ett av våra uthus men det fungerar mest som fotostudio, skaparverkstad och inte minst för förvaring av rekvisita (hjälp vad jag skulle behöva röja där...)

Men skrivbordsjobb, ja det gör jag helst vid det här nötta tre meter långa köksbordet
Helt underbart att kunna bre ut sig så och bygga högar av papper och prylar. Till kvällen packas allt undan i stora korgar och köksbordet blir istället centrum för familjen. Det där att hemmet används och byter skepnad, det gillar jag.

Men. Mitt bästa tips för att jobba hemifrån - ja, för alla jobb överhuvudtaget - är att göra listor.
Utan listor fungerar inte jag. Dessutom känns det så skönt att kunna pricka av punkt efter punkt. Jag skriver upp de mest obetydliga saker bara för att kunna stryka. Då känns det alltid som att jag gjort något fast en förmiddag försvunnit utan att jag förstod hur.

Tips nummer två får bli att ta en paus. Det är lätt att fastna vid datorn när ingen avbryter. Bäst är att ha en bokad lunch med goda vänner eller kollegor. Då jobbar jag snabbt : )

Som sällskap till kontorsjobb funkar en podd perfekt. Finns så fantastiskt mycket att välja på. Just nu lyssnar jag på Bloggbusiness med underbara Att vara någons fru. Tummen upp för båda!


Fin fredag till dig ♥

Köksbordet kommer från Fröjd - en favoritbutik i min närhet ♥
Missa inte om du är i nordöstra Skåne. Perfekt ställe också för lunch med vänner och kollegor.

3 kommentarer:

  1. Förstår att du gillar att jobba vid köksbordet, ser så mysigt ut med kakelugn och allt! Ditt arbetsrum i uthuset kan jag hjälpa dig med ;) ;)
    Trevlig helg!
    Kram Marie L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du Marie! Då vet jag vem jag ska ringa om det behövs : )
      Och du, vilken härlig helg det blev ; )
      Kram!

      Radera
    2. Hihi! Ja, den blev precis så härlig som vi hoppats på! :)

      Radera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!