måndag 23 november 2015

Bind en krans ♥

Bild publicerad i Allas Modell Fredrika Mårtensson

Nu är den ljuva kransbindartiden här. Lika mysigt varje år. Jag älskar kransar; vilda och spretiga av allt möjligt vintergrönt,  små och skira i blekgrön eucalyptus, mjuka och bulliga i mossa, naturliga kransar av kottar....
Ja, det är svårt att hitta en favorit. Men jag tror ändå att årets stora krans får bli en snabb variant där bara halva delen kläs. Ska leta upp min stomme i pil och binda med yvig tall och några knoppiga kvistar vide som på bilden (Den här gjorde jag i januari i fjol när vi fotograferade jobbet, så den har sett sina bästa dagar)

Nu skiner solen här och ute gnistrar det vitt, vitt, vitt. Så vackert! Känns sagolikt mysigt. 

Varm vinterkram till dig ♥
/Pernilla 


TIPS
Allas nr 48 finns massor av kransar att inspireras av. Och en steg-för-steg beskrivning med mina bästa kransbindartips. Tidningen finns ute i handeln ett par dagar till. 


1 kommentar:

Varmt välkommen att lämna en hälsning!