fredag 27 november 2015

DIY - gran på fot ♥

Bild publicerad i Allas 

Visst är det väl med granar som med kransar - man kan inte få för många. Den här lilla skönheten kan jag garantera att du har plats med. Fin till dukning eller som detalj bakom glas. Gillar att det är naturmaterial rakt igenom. Dessutom gör du den enkelt själv. Mitt tips är att du satsar på att göra en samling direkt, så du får en hel skog att dekorera med.

Liten gran på fot i trä
Så gör du:

1. Använd en grov gren eller ett vedträ, ca 5 cm i diameter.
2. Såga i 1-2 cm grova bitar och borra hål i varje bit. Saknar du borrmaskin så slå med hammare och mejsel eller syl.
3. Stick ner små kvistar av vintergrönt. Cypress, tuja, gran eller tall - allt funkar.


Glad advent ♥
/Pernilla 


TIPS! Imorgon väntar julmarknad i vår lilla by. Varmt välkommen om du har vägarna förbi. Mer info hittar du här

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt litet pyssel. Jag tipsade genast vidare både på instagram och min blogg.
    Idag tar jag med mig några små granar när jag går på glöggmingel hos vänner.
    Perfekt liten adventspresent!
    Tack för all fin inspiration Du bjuder på.
    Fortsatt trevlig första advent!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Glad jag blir att du gillar : )
    Kram
    /Pernilla

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!