tisdag 3 november 2015

Julmarknad och en kranskurs ♥

Foto: Olof Abrahamsson Bild publicerad i Amelia Jul

Hej du och hej november!
Nu är det dags för det där som Weronica/Living by W beskriver så fint här. Adventsförväntan. Visst är det väl ett vackert ord hon funnit. Ett klockrent uttryck tycker jag som också känner mig redo att planera så smått för advent och jul.

För er som bor i mina trakter (nordöstra Skåne) kan jag berätta att det blir Julmarknad i vår lilla by precis som vanligt. Hjärtligt välkomna till Norra Sandby Sockenhus lördag den 28 november klockan 10-15.
Själv kommer jag bara att njuta denna mysiga lilla marknad som besökare, men för dig som vill ha en krans utöver det vanliga kan jag tipsa om att Matilda finns på plats. Hon gör de ljuvligaste julkransar du kan tänka dig. Ingen är den andra lik så det är så svårt att välja sin favorit. Men gemensamt är att de alla inspireras av naturen.

Vill du skapa på egen hand så kan du gå en kurs hos min fina vän Minna i hennes charmiga Blomsterverkstad. Hos Minna i skånska Löberöd kan du inte bara lära dig att binda din egen krans. Du kan få tips om allt från julens vackraste dukning till hur du skapar en julfin korg att ge bort. Minna, som är författare till flera inspirerande böcker, delar med sig av sina allra bästa tips.


Kram till dig ♥
/Pernilla 


Tips! Kransen på bilden är bunden av ett par kvistar eucalyptus runt en stomme av kraftig ståltråd. Denna krans torkar vackert och kan användas inomhus från advent och hela julhelgen. Vill du ha en lite grönare barrfri krans inomhus så köp cryptomeria i blomsterhandeln och bind på liknande vis. Det lilla hänget med horn är från Blomsterlandet. Kanhända finns det likadana där även i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!