tisdag 22 december 2015

Tips juldukning

Bild publicerad i Allas
Bild publicerad i Allas 


Än har jag inte bestämt hur årets juldukning ska se ut. Sånt planerar jag faktiskt sällan i detalj, även om jag gärna kikar runt och låter mig inspireras.
Det jag funderar på i år är om jag ska satsa på en rustik, lantlig stil med mycket mossa, grova linneservetter och röda detaljer?
Eller kanske inspireras mer av vintage och välja roliga detaljer som hyacintklockor på tråd och de små granar jag tipsade om här. Det blir lite mer lekfullt.
Sen har jag faktiskt kikat lite på en vacker blå kaffeservis som finns här hemma. Den kanske skulle få sätta tonen på årets juldukning. Blått är ju trendigare än någonsin och det skulle vara kul att leka fram något nytt. Kanske i kombination med glimrande julgranskulor på bordet, små vaser med enstaka blommor och grönt - och ljus såklart. Alltid ljus. Hmm, ja vi får väl se.
Hur dukar du i jul?

Julkram till dig 
/Pernilla 


Tips! Vansinnigt vacker blå inspiration hittar du hemma hos Krickelin

5 kommentarer:

  1. Tack Lena! Önskar dig en god jul!
    /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vackra dukningar båda två.
    God jul till dig och de dina, Pernilla!
    Kram från grannbyn!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      God fortsättning Anna-Karin!
      Kram

      Radera
  3. Vackra dukningar båda två.
    God jul till dig och de dina, Pernilla!
    Kram från grannbyn!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!