fredag 26 februari 2016

Månadens lista februari


Längesedan jag knåpade ihop en lista, men idag lyckades jag. Håll till godo!

Citat 


Bildkälla


Inget storstilat över denna månad - även om det såklart finns ljusglimtar - men det är ok. Lite så tänker jag för att vara snäll mot mig själv. Och så funderar jag på att göra en egen väggbonad. En komplett beskrivning hittar du här 


Resmål



Bildkälla

Ibland behöver man inte åka så långt för att uppleva något nytt. Vi tog oss tvärs över vårt landskap  och checkade in på Hotell Skansen i Båstad. Ljuvligt ställe. Tänk att jag, som knappt badar en varm sommardag, gillade att vinterbada. Kul att kunna överraska sig själv. Det här vill jag absolut göra om. 


Outfit




Jag kikade på den ett tag och funderade på om det var något för mig, men nu är jag glad att jag slog till. Såväl morgon som kväll drar jag mer än gärna runt i min vackra blå kimono
Väntar bara på dagen då jag kan gå ut på en solvarm trappa i trätofflor och kimono för att dricka morgonkaffe. 

Kaffekopp


Bild skapad för tidningen Lantliv. Fotograf Olof Abrahamsson 


Frukost och kaffe ja. Det gillar jag. Med längtan efter det gröna känns en Lucky clover som en given önskan för våren. Ett mönster att bli glad av helt enkelt. 

Blommor


Bild skapad för Amelia Vår 2015. Fotograf Olof Abrahamsson

Blommor är sanna glädjespridare, så med detta härliga fång av tulpaner och ranunkel, körsbärskvistar och ranunkel avrundar jag min lista.


Glad fredag!
/Pernilla 


Inspirationen till listan kommer ursprungligen från bästa Johanna. Fler av mina favoritbloggare har också gjort listor, kika här och här

3 kommentarer:

Varmt välkommen att lämna en hälsning!