måndag 21 mars 2016

Påskägg DIY

Bild publicerad i Allas  Foto: Olof Abrahamsson 

Jag vet inte om du är som jag - men jag sparar på det mesta. På gott och ont får väl tilläggas. Men jag blir glad när jag kan återvinna och skapa nytt av gammalt.

Så jag hittade en brokig skara påskägg i gömmorna. Lite trista dock - fast så enkla att förnya med färg. Pensel funkar bra, men du kan även sprejmåla. Märk sen upp med bokstäver och etiketter så får var och en ett personligt påskägg.

Om jag hade fått välja ägg på bilden hade jag utan tvekan valt det grå ägget med lädersnöre och en blomma av en gammal ljusmanschett. Ljusmanschetter är absolut något att hålla utkik efter på loppisar i vår. Det finns mängder med skönheter som säljs för någon enstaka krona styck. Återvinning när den är som bäst, tycker jag.

Allt gott!
/Pernilla 


Fler tips för påsken - blommor, dukning och pyssel - hittar du i Allas nr 12 som finns ute i butik några dagar till


2 kommentarer:

  1. Du är ju bara bäst på att inspirera till pyssel!!! Känner för att genast rusa på loppis och leta blommor! Så fint!

    Önskar glad påsk redan nu fina du!

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Tack goá du Milla! Glad påsk till dig också!
    Kram
    /Pernilla

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!