måndag 16 maj 2016

Fixa stol från loppis

Foto: Olof Abrahamsson
Bild publicerad i Allas

Jag gillar verkligen att måla. Visserligen gör jag det hellre än bra - och ingen kladdar ner sig som jag - men ändå. Det är så tillfredsställande att se hur snabbt det går att förändra uttrycket på en möbel med färg.
Just nu är jag mycket förtjust i krit- och kalkfägerna som finns i olika utförande. Tycker om den där matta ytan som blir resultatet. Dessutom torkar färgen snabbt och är mycket enkel att arbeta med. Prova själv! Det finns små provmålningsburkar som räcker riktigt långt. 

Vill du ha en kul detalj så är en idé att låta någon del på ditt loppisfynd förbli omålad. Här lät jag benen vara och resultatet blev små "strumpor" i olika höjd. 


Allt gott!
//Pernilla 


Mer inspiration på olika loppisfix i milda, mjuka kulörer hittar du i Allas nr 21. 
Och vill du ser mer av Minnas vackra hem från förra inlägget så kika in här hos Hus o Hem. Du får bland annat en glimt av hennes supercharmiga kök. Missa inte!

4 kommentarer:

  1. Lika fint som alltid när du fixar till möbler!
    Och vilket personligt o härligt hem Minna har!
    Kram Marie L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!
      Ja hennes hem är underbart! Och du skulle se trädgården! Den är verkligen ljuvlig.
      Fin helg till dig!

      Radera

  2. Lindo blog, amei suas postagens! Já fiquei por aqui!!!Maravilha!
    Visite-me:http://algodaotaodoce.blogspot.com.br/
    Siga-me e pegue o meu selinho!!!

    Obrigada.

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!