onsdag 17 augusti 2016

Hej vardag!

Bild publicerad i Amelia Foto: Olof Abrahamsson 

Välkommen vardag! Nu är jag tillbaka vid skrivbordet - och bloggen. Inspirerad till tusen efter en skön sommar. Kan inte komma ifrån att jag gillar känslan av nystart som alltid infinner sig vid denna tid på året. Mycket roligt är på gång och som alltid vill jag skapa nytt hemma också när hösten står för dörren. 

Har dammat av en gammal klassiker till arbetslampa som fick ett lager rosa sprayfärg i samband med ett jobb för tidningen Amelia. Har jag sagt att jag älskar sprayfärg? Så snabbt och enkelt att jobba med. Bara du ser till att vara i väl ventilerat utrymme och skyddar ytorna runtomkring. Sen går du loss med sprayburken. Att spraya tunt, tunt i flera lager ger bäst resultat. Färgen kostar under hundralappen och du hittar ett stort sortiment bland annat på Biltema Den här köpte jag dock i min fina färgbutik. Där finns oftast också en hel del fina kulörer att botanisera bland. 

Bild publicerad i Amelia Foto: Olof Abrahamsson

För det lilla extra klistrade jag på en självhäftande bokstav. Gillar verkligen grafiska detaljer tillsammans med smutsiga pasteller.
Till sist: Tänk på vilken glödlampa du väljer. Mitt val föll på en något överdimensionerad variant. Jag spraymålade dessutom insidan i guld. Det är de små detaljerna som gör det!

Allt gott
/Pernilla 

1 kommentar:

  1. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!