fredag 13 januari 2017

Att väcka en sovande blogg - och ett blomstertips!


Foto: Olof Abrahamsson 

Hög tid att väcka liv i denna sömniga blogg. Vi börjar lite mjukt med blommor på nattduksbordet. En liten vardagslyx såhär i januari. Vackert smutsrosa nejlikor, ett par tulpaner och lite grönt. Mycket mer behövs inte.
Själv brukar jag klippa ner mina snittblommor efterhand. Av en stor bukett brukar det till sist bli flera små. Allt för att maximera blomsterglädjen!


Foto: Olof Abrahamsson

Här hamnade blommorna i en konservburk där jag målat guldfärg mitt på. Just det där att låta ljuva blommor möta en ruff yta ger en skön kontrast som jag gillar. Egentligen kan vad som helt användas som vas. Tricket är att sätta något vattentätt innanför.


Fin fredag till er 
 / Pernilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!