söndag 26 februari 2017

Det snyggaste hem jag besökt



Sitter på tåget på väg till mitt livs första bloggevent och känner mig så förväntansfull. Ska bli fantastiskt kul det här. Men först tänkte jag ta med er in i det snyggaste hem jag någonsin satt min fot i under mina år som inredningsstylist.


Foto: Bodil Davidson


Vissa hem blir man bara sådär hejdlöst förälskad i. Detta är ett sådant. En gammal skola som fullkomligt tog andan ur mig. Fast det är några år sedan nu så känner jag likadant när jag tittar på bilderna. Så personligt och stilsäkert.


Foto: Bodil Davidson

Det var utsökta blickfång och stilleben vart du än vände ögat. Allt skapat av två samlare som länge, länge scannat varenda liten loppis och sakta byggt upp ett alldeles unikt hem. Ingen av dem jobbar med inredning, men vilken kunskap detta par har.


Foto: Bodil Davidson

Här är den stora skolsalen med plats för både stora och små. Härliga ytor som utnyttjades på bästa vis. Idag bor paret någon helt annanstans, men själva bostaden är bara skalet. Vart de drar fram så skapas samma fantastiska känsla. Hoppas att jag med hjälp av fotograf Bodil Davidsons fina bilder får möjlighet att visa framöver.


Skön söndag till dig
/ Pernilla 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!