fredag 17 februari 2017

Om veckan som varit


Fick bara sådan lust att skriva en fredagslista, så jag testar. Blandar stort och smått, viktigt och oviktigt om veckan som varit. Vecka 7, håll till godo:



I VECKAN HAR JAG....
... spelat in min första instruktionsvideo. Det blev en film om hur man binder en vårkrans. Fotograf är Olof Abrahamsson. Kul och lärorikt för framtiden, men ganska annorlunda jämfört med att ta bilder steg-för-steg.


VECKANS BÄSTA....
... måste ändå vara ljuset. Tänk två dagar med strålande väder och jag har haft lyckan att kunna gå långpromenad med näsan mot solen och bara njuta. Otroligt vad lite sol kan göra för välbefinnandet. Tog till och med årets första kaffe ute lutandes mot en solvarm vägg. Oslagbart, men också lite bekymrande att en sådan sak som vädret påverkar mig så mycket.


VECKANS INSPIRATION...
... fick jag av mitt favoritprogram Husdrömmar  (Mandelmanns får ursäkta). En fantastisk programidé där ingen vet vilka vändningar livet tar och hur jakten på drömboendet slutar. Lägg sedan till två naturliga och skönt avslappnade programledare som frågar precis det jag funderar över hemma i TV-soffan. Hittills i år har tre underbara program levererats, kolla i helgen om du har en stund över. Men ska du bara se ett avsnitt så välj detta. Så mycket inspiration!


JUST NU....
... puttrar pulled pork på spisen och jag hoppas få se samtliga tre söner här hemma denna fredag. Inte dumt alls.


I HELGEN.....
... ska jag fortsätta med mitt "stora" stickprojekt, 
Om energin finns där fortsätter jag att rensa och röja här hemma. Just nu går jag igenom köket skåp för skåp och det känns faktiskt befriande även för en samlare... Har så smått börjat fundera på att ha en gårdsloppis här hemma i vår. Här finns plats för fler så är det någon mer som vill vara med?


NÄSTA VECKA....
... ser jag fram emot att plocka upp pelargonerna ur källaren och kanske även så ärtskott. Längtar så efter det gröna och tänker att jag får starta inomhus på fönsterbrädan innan allt tar fart ute.


Njut din helg! 
/Pernilla  

SparaSpara

4 kommentarer:

  1. Det låter spännande med instruktionsfilm!
    Har en hög med saker här hemma (och ännu mer som ska rensas ut)som jag tänkte sälja på nån bakluckeloppis..
    Låter roligare med din loppis!
    Kram Marie L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi kanske planera loppis tillsammans : ) Kanske dags att ses över en fika snart?
      Kram

      Radera
    2. Ja men det kunde ju vara kul!
      Ses gärna på en fika snart!! :)

      Radera
  2. Ja men det kunde ju vara kul!
    Gärna en fika snart!! :)

    SvaraRadera

Varmt välkommen att lämna en hälsning!