söndag 5 februari 2017

Tre tips för ett skönare sovrum


I höstas fick jag ett stylinguppdrag för Lantliv där jag inredde mitt arbetsrum till ett mysigt sovrum att drömma om. Där, på loftet till ett av våra uthus, finns generösa ytor och sängen kan stå mitt i rummet. I vårt hus är ytorna begränsade, men visst finns det tips att ta med sig oavsett hur ditt sovrum ser ut. Häng med och inspireras!



Låt dagen starta mjukt. Det här är något som jag blivit mycket bättre på med åren. Ofta tar jag den där sista koppen morgonkaffe med mig tillbaka till sängen och kryper ner en stund igen. Rekommenderas varmt  ❤  Bästa kaffet brygger jag långsamt i klassiska Chemex kaffebryggare.




Bädda skönt. Härliga linnelakan och mängder med kuddar skapar en ombonad känsla. Det kan helt enkelt inte bli för mycket textil. Mixa material som linne och sammet, ull och bomull och låt gärna kuddarna ha olika form. Just nu, när längtan efter våren är som störst, bäddar jag gärna i gröna toner. 




Värm kalla fötter. Ett fårskinn - eller en mjuk matta - är skönt att sätta ner fötterna i det första du gör när du vaknar. Själv har jag konstant kalla fötter och tassar runt i mer eller mindre vackra raggsockar. Men nu har jag äntligen hittat ett par innetofflor att trivas med. Klassiska slippers med kilklack i kork, hantverksmässigt tillverkade av Emmaljunga Skofabrik / eljasko.se  Skorna på bilden är i färgen kitt med damperforering. Vackra att se på och sköna att gå i.
Så snart det blir något varmare kommer mina att användas till att tassa ut på kökstrappan för att inta frukostkaffet. Det är minsann något att drömma om i februari.

Vill du se fler bilder från reportaget som var infört i Lantliv nr 1/2017 så kika här. Där hittar du också all information om produkterna samt prisuppgifter. Fotograf är Olof Abrahamsson.

Önskar dig en skön dag  
/Pernilla 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt välkommen att lämna en hälsning!